mandag 18. juni 2012

Susann på kontroll i uke 22+5

I dag var vi på kontroll igjen. Denne gangen var ikke resultatene så bra desverre. Målingene av hastigheten på blodgjennomstrømningen i hodet var i grenseland.
En overlege målte først. Så kom en overlege nr 2. De var enige om at verdiene var på grensen. Så de snakket med sjefen (på Nasjonalt senter for fostermedisin) og han kom for å se. Han ville gjøre seg kjent med anatomien i livmora. For det har mye å si for hvordan en blodoverføring vil bli. Så....det blir mest sansynlig blodoverføring neste tirsdag.
Jeg spurte han om det var trygt å vente en hel uke og han sa at etter hans erfaring og vurdering, var det det beste. Hver uke teller!! Han har drevet med dette i snart 25 år, så vi stoler på dette.
Han sa også at han viste om vår historie og hvordan det hadde gått sist, så nå skulle det gå bra!!
Vi føler oss godt ivaretatt.
Selvfølgelig er det mange tanker, men jeg er ganske rolig. Enda....
Vi må nok forberede oss på en prematur liten prins. Men det skal gå bra! De er så flinke nå!

Jeg legges inn på mandag, får blodoverføring på tirsdag og hjem på onsdag.
Blodoverføringen skjer med lokalbedøvelse, ultralydveiledet inn gjennom magen og inn i navlesnoren. Og jeg har, heldigvis, ingen faktorer som gjør dette vanskelig. Morkaka ligger foran, noe som gjør det mye lettere. Da kan de stikke så og si rett inn. Og det at jeg ikke er alt for tykk gjør det lettere. Fett gjør det visst vanskeligere å se med ultralyd. Vi tar med oss alt som er positivt!! :)

Nå er jeg utrolig glad for at jeg kjenner liv hver dag! Det gjør meg tryggere!! Jeg takker lillebror for alle små betryggende dult <3 <3

3 kommentarer:

  1. Hei;)
    Nå får lillebror sparte og dulte godt;)
    Han blir større og større for hver dag og uke som går.
    Tenker mye på dere;)
    Stor klem fra tante

    SvarSlett
  2. Det er godt å du får god oppfølging!!
    Tenker på deg.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Det er godt dere får god oppfølging!!
    Tenker på deg.
    Klem fra meg

    SvarSlett